Microsofti open source - "Shared Source" - MechCommander2
Nimelt mõni aeg tagasi kirjutas suur /. sellest ja otsustasin asja surkida.
Kuna ma tegin kõik manuali järgi ning normaalsed inimesed võiks lugeda osata, ei hakka ma siin detailset ülevaadet koostama, kuidas seda ka endale saada ja ehitada. Pigem ülelibisev pilguheit.
Lugu siis järgmine. Pärast mingite veidrate Microsofti juppide allalaadimist ..
- ja viimasega kaasas olnud Visual Studio 2005 Premier Partner Edition (mis ei tundunud olevat küll üldse mingi VS, vaid pigem selle lisatükk..
.. sai avada antud solutioni ning selle valmis ehitada 500MB-iseks buildiks.
Tegelikult polegi ma nii kindel, kas ma selle päris ise valmis ehitasin. Kahtlustan, et see oli juba varem olemas. Ma lihtsalt ei hoomanud seda enne ehitama asumist. (Ehitamine tundus liiga kiire nii suure asja jaoks.) Kui keegi järgi proovib, võib kommenteerida.
Igaljuhul leidsin ma kataloogist FinalBuild valmis mängu. Käivitamise peale selgitas mulle mu tulemüür, et programm üritab saata paketikest "crl.microsoft.com" poole. Olen taolisi katseid teistegi programmide poolt märganud, kuid kiire googledus ei leidnud midagi ja seetõttu vajutasin, nagu alati, "No".
Edasi tuli pisut viisakam teade, et minu videokaardi kiipi pole selle rakendusprogrammi vastu testitud.
Järgnevalt aga ilmus mängu peamenüü ette. Esimese asjana hakkab silma, et mäng ei ole täisekraanis ning teisena, et puudub võrgumängutugi. Sätingutes aga ei saa ka full screeni valida, mistõttu selgus featüür, et mängumenüüs olles ongi tegu aknas oleva rakendusega. Pärast mängus olles saab tiitliribal topeltklõpsates ilusti ekraani ära täita, kuid loodan selle olevat ainult antud release featüür.
Proovisin õppekampaaniat ja mängukampaaniast kolme esimest missiooni. Kampaania briifingus on aru saada, et kusagil peaks jooksma ka mingi video, kuid seda pole antud kompotti lisatud. Üldse pole mingeid alguse-, lõpu- ega vahevideosid kusagil näha.
Tegu on suhteliselt hästi jooksva ja ressursi poolest kokkuhoidliku rakendusega, millel ainsa asjana puudub mängitavus. Taktikaline juhtimine muutub kiirelt tüütuks ja kuna sellest mäng ainult koosnebki, ei tundnud ma erilist entusiasmi kanniga edasi mässamiseks. Samuti ei hiilga ka mäng oma süžee poolest (kuigi põhineb BattleTechi universumil), mis kahandab toote atraktiivsust minu silmis tunduvalt. Igal juhul leidub nii paremaid BattleTechil põhinevaid mänge kui ka reaalajataktikat.
Kuid siis tuletan endale meelde, et ega ma seda produkti mängu pärast proovinud. Hoopis tähtsam on sõnum, mille see edastab - Microsoft on hakanud korraga asju vabalt uuritava koodiga väljutama?
Kas see on paradigma muudatus või lihtsalt läbikukkunud toote andmine niisama ära, kuna keegi seda muidu niikuinii ei ostaks? Selleasemel, et majandulikult mõttetust toota, püütakse see marketingi mõttes ümber pöörata kasulikuks promoks kui "shared source" lipulaev? Katsugu veel keegi öelda kusagil müügi seminaril MS-i esindajale, et nad ei näita kellelegi oma koodi..
Hilisem lisa:
Uurides selgus, et tegu on 2001. aasta mänguga. Siis on vast tõepoolest suhteliselt ohutu pisipehmel avaldada asi tasuta. Iseenesest täiesti õige tegu, kahju ainult, et nii kõik mängustuudiod ei tee. Kõik üle 2-3 aasta vanad mängud võiks lasta vabaks (kas siis ainult hinna või ka koodi poolest). Nende pealt ju enam niikuinii ei teeni.
(Heh.. mõtlesingi, et tänapäeval pole ju mängud alla paari giga. Ja ei olegi, poole gigased olid 5 aastat tagasi :P)
Ja no tegelikult on multiplayer osa ja video cut-scene-d välja jäetud, mis tähendab ainult jupi avaldamist, mitte täielikku teost.
0 Comments:
Postita kommentaar
<< Home