neljapäev, märts 01, 2007

Demokraatia E-estis

Enterprise marketing kutsuks sellist juttu "success story'ks" ja tahaks seda pakkuda tulevastele klientidele "reference'ks".
Maakeeli öeldes võib pealkirja ümber sõnastada - "Mis on E-riik minu jaoks?"


Käisin Brüsselis. Seal on wifi-ga lood nagu välismaal ikka - kas ei ole või on tasuline. Kuna mul oli Euroopa pealinna asja kah, siis õnnestus mul leida ka mõni selline AP, kuhu mind ka kenale sekretärineiule korduva pinda käimise peale sisse lasti.

Võtsin ekstra uue Ka-saluudist 89 Eestis Enim Käibeloleva eest hangitud targakaardilugeja endaga ühes ning pistsin nüüd universaalseeriasiini. Lugeja prakku sai libistatud ka Eesti au ja uhkus - IDioodikaart.

https://www.valimised.ee/ -> kes ma olen -> keda ma valin -> allkirjastagem -> jah tahan valida seda kodanikku -> TEHTUD!

Seega valisin mina vastupidiselt E:rile mitte "kodu rahulikus õhkkonnas", vaid hoopis kaugel väljamaal. Kunn.

Järgides Petsi soovitust siis pisut informatiivset:
e-hääletamise hea tava
Postimehe karikatuur/selgitus, kuidas e-hääletamine töötab


PS Enne seda sai ülal mainit kaardiga ka Füüsilise Isiku tulusid DEKlareeritud valides http://www.emta.ee lehelt "sisene ID-kaardiga". (Pean tunnistama, et mingi aeg see tõepoolest ei töötanud uute "ESTEID-SK 2007" sertifikaatidega, mida väljastatakse nüüd peale 13.01.2007, nagu Pets mainib. Kuid see probleem sai lahenduse üsna pea.)

Järgnevatel päevadel võis logida ka panka ID-kaardiga sisse ja kontrollida, kas riigile palju makstud raha on juba tagasi laekunud. Oli neh.


Elagu lihtsad, turvalised, ajasäästlikud ja seetõttu elegantsed lahendused.